چند نکته ساده برای بهبود جایگاه وب سایت در موتور جست و جو

چند نکته ساده برای بهبود جایگاه وب سایت در موتور جست و جو

۱۳ آذر ۱۳۹۶ | ۰۹:۰۳ کد خبر: ۱۳ وبلاگ
تعداد بازدید:۹۹۰۹
عوامل متعددی برای بهبود جایگاه وب سایت در موتور جست و جو وجود دارد، اما توجه شما را به این چند نکته ساده جلب میکنیم.

یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت حضور اینترنتی، در دسترس بودن وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو است. هرچقدر افراد بیشتری شما را در جست‌وجوها بیابند، بازدیدکننده و در نهایت مشتری بیشتری جذب وب‌سایت شما خواهند شد. در همین رابطه مهم‌ترین نکته انتخاب ابزار طراحی وب‌سایت و سایت سازی است که بتواند بهترین سئو را برای وب‌سایت شما ایجاد کند؛ اما در کنار این نکته و علاوه بر سایر روش‌هایی که پیش از این برای بهبود سئو سایت معرفی شد، توجه به این چند نکته ضروری است.

 

جذب کاربران تلفن همراه

با توجه به اینکه جست‌وجو از طریق تلفن همراه رو به افزایش است و بیش از 50 درصد از ترافیک جست‌وجوها را به خود اختصاص داده است، این نکته می‌تواند عامل اصلی برای استراتژی بازاریابی شما باشد. یک وب‌سایت بدون نسخه تلفن همراه ناقص تلقی می‌شود. حضور در دنیای وب بدون دسترسی از طریق تلفن هوشمند و تبلت، حضوری کامل نیست؛ بنابراین جای بحث باقی نمی‌ماند که اگر به دنبال موفقیت وب‌سایت خود هستید، باید آن را در نسخه‌های تلفن همراه و تبلت نیز ارائه کنید.

 

بخش وبلاگ را جذاب و به‌روز کنید

محتوا مهم‌ترین چیزی است که برای بهبود سئو به آن نیاز دارید و از کارشناسان بسیاری شنیده‌اید که محتوای باکیفیت تأثیر بسیاری بر سئو خواهد داشت؛ اما این محتوی با کیفیت خوب چگونه به دست می‌آید؟ محتوا باید منحصربه‌فرد باشد و از جای دیگر کپی نشود، جدید و به‌روز باشد و برای خوانندگان ارزشمند باشد و آن را در جای دیگری از دنیای وب پیدا نکنند.

یک روش برای این کار راه‌اندازی وبلاگ است تا بتوانید به‌راحتی محتوای جذاب مطابق با نظر و سلیقه بازدیدکنندگان وب‌سایت خود تولید کنید. مطالبی را تهیه کنید که خوانندگان نتوانند آن را در وبلاگ‌های دیگر پیدا کنند. علاوه بر آن از طریق وبلاگ می‌توانید کلامت کلیدی خود را به کار برید و بدین ترتیب موتورهای جست‌وجو درمیابند که مطلب شما جدید و مرتبط با کلمات کلیدی است.

 

در دسترس باشید

دسترسی وب به این معنی است که همه افراد در هر شرایطی بتوانند بدون محدودیت وب‌سایت شما را ببینند و از خدمات شما استفاده کنند. همین نکته به‌تدریج به نفع سئو وب‌سایت شما نیز هست. هرچقدر افراد بیشتری به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند، شاخص‌های مهم نظیر تعداد بازدید، بازدیدهای صفحه و زمانی که هر صفحه مشاهده شده نیز افزایش می‌یابد. در نهایت گوگل جایگاه بهتری برای صفحات وب‌سایت شما در نظر می‌گیرد.

اما این در دسترس بودن چگونه صورت می‌گیرد؟ اگر از یک ابزار طراحی وب‌سایت خود بهره بگیرید، می‌تواند کمک بسیاری به شما بکند. قالب‌هایی که این ابزار طراحی سایت در اختیار وب‌سایت شما قرار می‌دهد باید عناوین و تیترهای مطالب را به‌گونه‌ای ساختاربندی کند که بازدیدکننده و موتورهای جست‌وجو به‌راحتی موضوع محتوای شما را دریابند.

 

 


( ۳ )

نظر شما :