راهنمای انتخاب نام مناسب برای وب‌سایت

راهنمای انتخاب نام مناسب برای وب‌سایت

۱۶ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۱۹ کد خبر: ۱۸ وبلاگ
تعداد بازدید:۱۲۷۰۲
نام دامین و وب سایت، معرف هویت کسب و کار و خدمات کاربر است و بنابراین انتخاب درست آن اهمیت بسیار دارد.

انتخاب نام دامین شبیه انتخاب نام شرکت است و به‌دقت و بررسی زیادی نیاز دارد. نام دامین به نوعی هویت وب‌سایت شماست و نه تنها باید مناسب کسب‌وکار شما باشد بلکه یافتن آن نیز باید آسان باشد. رعایت موارد زیر می‌تواند در انتخاب نام مناسب برای دامین شما کمک‌رسان باشد:

 

تایپ آن آسان باشد

دامینی انتخاب کنید که تایپ آن آسان باشد. انتخاب کلماتی که املاهای متفاوت دارند برای یافتن مشتری و جلب آن‌ها به وب‌سایت شما کمی دشوار خواهد بود.

 

هرچه کوتاه‌تر، بهتر

اگر نام دامین و وب‌سایت شما بلند و یا پیچیده باشد، کاربران در واردکردن آن با اشتباه مواجه می‌شوند. به همین دلیل نام کوتاه و ساده در جذب کاربران بسیار مهم است.

 

استفاده از کلمات کلیدی

سعی کنید در نام خود از کلمات کلیدی که معرف کسب‌وکار و خدمات شماست، استفاده کنید. بهتر است نام و آدرس دامین متشکل از کلماتی باشد که کاربران برای جست‌وجو از آن استفاده می‌کنند. این نکته می‌تواند به بهبود جایگاه شما در موتورهای جست‌وجو کمک کند و در عین حال مشتری بیشتری نیز برایتان به همراه داشته باشد.

 

از اعداد و علائم استفاده نکنید

اعداد و علائم و نشانه‌ها اغلب به‌صورت اشتباه تایپ می‌شوند. برای مثال زمانی که آدرس سایت شما که متشکل از اعداد است جایی شنیده می‌شود، مشخص نیست که این رقم به‌صورت حروف نوشته می‌شود و یا عددی.

 

سعی کنید به یادماندنی باشید

میلیون‌ها دامین ثبت شده وجود دارد بنابراین سعی کنید که نام دامین شما جذاب و به یاد ماندنی باشد. اگر یک نام انتخاب کرده‌اید آن را با دوستان خود مطرح کنید تا ببینید آیا برای آن‌ها نیز جذاب و قابل درک است یا خبر.

 

آن را جست‌وجو کنید

مطمئن شوید که نام انتخابی شما توسط شرکت‌های دیگر استفاده نشده است. در غیر این صورت و به دلایل قوانین کپی‌رایت ممکن است در آینده با مشکل مواجه شوید.

 

انتخاب پسوند مناسب دامین

پسوند دامین به مواردی همچون .com و یا .net که در انتهای دامین می‌آید گفته می‌شود. این موارد می‌تواند استفاده مشخص و خاصی داشته باشد، بنابراین نمونه‌ای را انتخاب کنید که با کسب‌وکار شما تناسب دارد. .com مشهورترین و متداول‌ترین پسوند است برخی دیگر از آن‌ها عبارت است از:

.info : سایت‌های اطلاعاتی

.net : سایت‌های فنی و زیرساختی اینترنت

.org : سازمان‌های غیرتجاری و غیرانتفاعی

.me : وبلاگ و سایت‌های شخصی

 

سریع باشید

دامین‌ها به‌سرعت فروخته و گرفته می‌شوند بنابراین بهتر است دامین خود را در سریع‌ترین زمان ممکن بگیرید تا از رقبای خود پیشی بگیرید و بتوانید از برند کسب‌وکار خود محافظت کنید.

 

در پایان باید گفت اگر برای طراحی و ساخت وب‌سایت خود از ابزارهای آنلاین طراحی و ساخت وب سایت همچون epage استفاده کنید، گزینه‌های متنوع‌تری برای انتخاب نام دامین خود در اختیار خواهید داشت و در عین حال این ابزارها خدمات مربوط به میزبانی و هاستینگ وب‌سایت نیز در اختیار کاربران خود قرار خواهند داد.

 

 

کلید واژه ها: طراحی سایت طراحی سایت فارسی نام دامین


( ۱۱ )

نظر شما :