راه‌حل‌هایی برای تعامل بیشتر با بازدیدکنندگان وب‌سایت

راه‌حل‌هایی برای تعامل بیشتر با بازدیدکنندگان وب‌سایت

۲۳ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۱۱ کد خبر: ۳۵ وبلاگ
تعداد بازدید:۲۰۰۲۶
این راهکارها به تعامل بیشتر با مخاطبین و در نتیجه افزایش بازدیدهای وب سایت کمک خواهد کرد.

تعامل بیشتر با کاربران وب‌سایت زمانی رخ می‌دهد که صفحات وب‌سایت چیزی بیشتر از نمایش اطلاعات درباره کسب‌وکار ارائه دهند. وب‌سایت باید کاربران را به انجام برخی کارها سوق دهد، مثلاً محصولات را بخرند، مشترک خبرنامه شوند و یا مطالب وبلاگ را اشتراک‌گذاری کنند. اگر قصد جذب مخاطب و بازدید دوباره آن‌ها را دارید، باید این حس را در آن‌ها ایجاد کنید که با بازدید وب‌سایت چیز مهمی را به دست آورده‌اند. در ادامه چند راهکار برای جذاب کردن وب‌سایت به شما معرفی می‌کنیم:

 

۱. استفاده از قالب‌های ساده

زمانی که بازدیدکننده به سراغ یک وب‌سایت شلوغ و بی‌نظم برود، به‌سرعت از آن خارج می‌شود. برای جلوگیری از این مسئله سعی کنید همه چیز در وب‌سایت مرتب، ساده و نظام‌مند باشد. یک قالب و طراحی ساده مخاطب را به سمت مطالب و محتوای وب‌سایت متمرکز می‌کند و از سوی دیگر سایت با طراحی ساده سریع‌تر بارگذاری می‌شود و بازدیدکننده راحت‌تر می‌تواند به صفحات مختلف وب‌سایت رود.

۲. استفاده از رنگ‌ها و فونت‌های خوانا

هرچقدر محتوای شما از نظر بصری جذاب‌تر باشد، مخاطبین بیشتری بر روی آن کلیک کرده و مطالب را مطالعه می‌کنند و در آخر نیز با وب‌سایت شما وارد تعامل می‌شوند. برای این کار از فونت‌ها و رنگ‌های متعارف و متناسب با متن استفاده کنید. در یک متن بیشتر از سه نوع رنگ و قلم نباید استفاده کرد تا مخاطب گیج نشود.

۳. بهینه‌سازی محتوا

سرعت بارگذاری وب‌سایت یکی از عناصر مهم است. درواقع ۴۰ درصد از مخاطبین، سایتی که دیر بارگذاری می‌شود را رها می‌کنند. شما می‌توانید با تولید محتوای مختصر و جذاب به بارگذاری سریع‌تر سایت کمک کنید. استفاده از تصاویر مناسب و همچنین رعایت استانداردهای لازم مربوط به استفاده از تصویر نیز در این زمینه راهگشاست.

۴. استفاده از فضاهای سفید

این کار به معنای کاربرد رنگ سفید در صفحات وب‌سایت نیست. بلکه منظور ایجاد فضاهای خالی در بین متون و محتوای صفحات و در حاشیه آن‌هاست. گاهی اوقات محتوای کمتر در یک صفحه آن را برای کاربر جذاب‌تر می‌کند.

۵. بهینه‌سازی سایت برای موبایل

سال گذشته حدود ۴۹.۷ درصد از بازدیدهای وب با تلفن‌های هوشمند بوده است و این رقم همچنان نیز در حال افزایش است. ازآنجایی‌که کاربران موبایل هر روز بیشتر می‌شوند، بنابراین ضروری است که وب‌سایت شما برای تلفن‌های همراه نیز به خوبی طراحی شده باشد. یکی از ویژگی‌های ابزار طراحی و ساخت سایت epage نیز همین نکته است و تمام وب‌سایت‌هایی که از این طریق ساخته می‌شوند، برای موبایل نیز قابل استفاده هستند.

گفتنی است مناسب‌سازی برای تلفن‌های هوشمند برای بهبود جایگاه در موتورهای جست‌وجو نیز اهمیت دارد و این نکته یکی از شاخص‌های اصلی برای رده‌بندی وب‌سایت‌هاست.

طراحی سایت، ساخت سایت،

۶. مخاطبین را با وبلاگ جذب کنید

محتوا عامل اصلی تعامل با کاربران است. به همین ترتیب راه‌اندازی بخش وبلاگ که در آن تجارب و نظرات مختلف گردآوری شود نیز به‌خوبی کاربران را وارد بحث و گفت‌وگو و تعامل با وب‌سایت خواهد کرد. وبلاگ همچنین محل مناسبی است که بتوانید در آن کارشناس حوزه خود شوید. علاوه بر این اگر نکات سئو را در وبلاگ به خوبی رعایت کنید، وب‌سایت شما در فهرست نتایج گوگل نیز جایگاه مناسبی خواهد یافت.

۷. از طریق فرم‌ها اطلاعات جمع‌آوری کنید

با درج فرم در وب‌سایت و پر کردن آن از سوی مخاطبین می‌توانید به آن‌ها در مواقع لزوم کمک کنید، بازتاب نظرات آن‌ها را بگیرید و یا سایر اطلاعات فردی آن‌ها را به دست آورید. این فرم‌ها می‌تواند به عناوین مختلف همچون ارائه نظرات و پیشنهادات، درخواست شغل، ثبت‌نام در سایت و... باشد.

کلید واژه ها: ساخت سایت گسترش وب سایت تعامل با کاربر طراحی سایت مدیریت محتوا طراحی سایت برای موبایل


( ۱۲ )

نظر شما :

فرهادیان ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۱:۰۳
من مدیریت سایت شرکت دماگستر هستم سایتتون حرف نداره واقعا روز به روز بهتر میشه کارایی هاش . امیدوارم موفق باشین همیشه. ما سایتمون رو 9 ماهه از شما خریدیم و راضی هستیم