راهنمای ساخت وب‌سایت تجاری

۱۰ مهر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۳ کد خبر: ۷ وبلاگ
تعداد بازدید:۷۲۶

امروزه کسب‌وکار و تجارت در هر نوع و رشته‌ای که باشد بدون وب‌سایت معنی ندارد. مصرف‌کنندگان برای همه چیز از جست‌وجوی محصول گرفته تا موقعیت مکانی و ساعات کاری شرکت به اینترنت مراجعه می‌کنند. داشتن یک وب‌سایت ساده و با طراحی مناسب ابزار کار شرکت ها محسوب می‌شود، خصوصاً اگر شرکت محصولاتی برای فروش داشته باشد که در این حالت وب‌سایت می‌تواند بازارهای جدید را به سهولت و ارزان در اختیار کسب‌وکار شما قرار دهد. در ادامه راهنمای ساده و اولیه یک وب‌سایت تجاری موفق را مشاهده می‌کنید:

 

  • هدف اصلی و اولیه وب‌سایت خود را تعیین کنید

یک وب‌سایت تجاری فضایی است که اطلاعات کلی درباره شرکت را فراهم می‌کند و یا بستری در راستای تجارت الکترونیک است. چه یک وب‌سایت ساده و یا یک سایت پیچیده تجارت الکترونیک داشته باشید، مهم‌ترین چیز این است که وب‌سایت شما بیان کند که شرکت چه‌کاری انجام می‌دهد. بدین ترتیب مشتریان به محض ورود به وب‌سایت با نوع فعالیت شما آشنا می‌شوند.

 

  • برای دامین آدرس خود تصمیم‌گیری کنید

دامین سایت یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های وب‌سایت است چراکه آدرس وب‌سایت را با مشتریان به اشتراک گذاشته و در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید و بنابراین باید نوشتن و تایپ آن ساده و یادآوری آن آسان باشد.

 

  • ساخت صفحات

یک وب‌سایت خوب فراتر از یک هوم پیج و صفحه خانگی استاتیک است و برای این کار نیاز به صفحات متعدد برای جنبه‌های مختلف کسب‌وکار خود همچون کاتالوگ محصولات و خدمات، وب لاگ برای به روز رسانی اخبار شرکت و... دارید. نکته مهم این است که بدانید صفحات متعدد از هدف اصلی وب‌سایت تبعیت می‌کنند.

صفحه اطلاعات تماس برای ارتباط مستقیم با مشتریان و در نتیجه یکی از مهم‌ترین بخش‌های وب‌سایت است بنابراین اطلاعاتی نظیر شماره تماس، پست الکترونیکی و موقعیت مکانی باید حتماً در آن قرار گیرد. همچنین مناسب است که اطلاعاتی درباره تیم مؤسس و کارکنان در صفحه درباره ما وجود داشته باشد تا بدین ترتیب مشتریان با تیم و اعضای شما آشنا شوند.

 

  • تنظیم و تعیین سیستم پرداختی

ممکن است این مرحله برای تمام مشاغل کاربرد نداشته باشد اما شرکت‌هایی که نیاز به پرداخت آنلاین دارند باید سیستم پرداخت را با وب‌سایت خود هماهنگ کنند.

 

  • ترویج وب‌سایت در شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جست و جو

شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر، لینکدن و... بهترین راه برای افزایش مخاطب و همچنین اطلاع‌رسانی به مشتریان درباره آخرین وقایع شرکت است. هر زمانی که وب‌سایت به روز رسانی شد مطلب تازه را در خروجی‌های شبکه اجتماعی قرار دهید.

بهبود وضعیت سایت در موتورهای جست‌وجو نیز به هدایت مستقیم سایت کمک می‌کند که برای این کار به‌کارگیری استراتژی قوی سئو در سایت نیز مهم است.

 

  • حفظ و نگهداری سایت

به روز رسانی منظم وب‌سایت با مطالبی همچون رویدادهای شرکت، محصولات جدید و ارائه پیشنهادهای جدید، اخبار شرکت و... موجب می‌شود تا بازدیدکنندگان به سایت مراجعه کنند. به‌روزرسانی نرم‌افزارها نیز نکته مهمی است که برای پیش‌گیری از هک شدن باید بدان توجه کرد.

 

در آخر باید گفت که راه‌اندازی وب‌سایت برای کسب‌وکار یک سرمایه‌گذاری با هزینه کم است که هم به اعتمادسازی کمک می‌کند و هم پایگاهی برای مشتریان بیشتر است. اگر وب‌سایت با مطالب و محتوای جدید به‌روز رسانی شود و در زمینه مسائل فنی نیز قوی و موفق باشد اطمینان خاطری برای جلب مشتری حال و آینده خواهد بود.

کلید واژه ها: طراحی سایتساخت سایتسایت سازسایت تجاریمدیریت محتوا


۱ رای

نظر شما :