روش‌های ساده برای بهبود سئو سایت

۱۹ مهر ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۷ کد خبر: ۸ وبلاگ
تعداد بازدید:۱۱۲۴۷
چند ترفند ساده درباره بهینه سازی سایت در موتورهای جست و جو یا همان سئو را در ادامه میخوانید.

زمانی که ساخت یک وب‌سایت تمام شد، نوبت جذب مخاطب فرا می‌رسد. برای اینکه وب‌سایت جایگاه خوبی در موتورهای جست‌وجو نظیر گوگل داشته باشد، بهتر است کمی درباره سئو یا همان بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو ( Search Engine Optimization ) بدانیم.

ابتدا مناسب است که از ابزارهای سایت ساز و طراحی سایت معتبر استفاده کنید چراکه این قبیل ابزارها ضمن کاربری آسان، می‌تواند کمک زیادی به بهینه‌سازی وب‌سایت نیز بکنند. البته گفتنی است با وجود سایت‌هایی متعددی که وجود دارد اینکه یک وب‌سایت جایگاه خوبی در موتورهای جست‌وجو داشته باشد، کار چندان ساده‌ای نیست اما رعایت نکات زیر کمک فراوانی به مدیران سایت می‌کند:

انتخاب آدرس مناسب

انتخاب آدرس یکی از نخست ترین مراحل ساخت وب‌سایت است. کاربران با استفاده از همین آدرس به شما می‌رسند و آدرس جز اولین چیزهایی است که بازدیدکنندگان سایت بدان توجه می‌کنند. گوگل با استفاده از همین آدرس موضوع وب‌سایت را درمی‌یابد و تصمیم می‌گیرد که رنک آن چگونه باشد. خوب است که حروف و کاراکترهای خاص نظیر هشتک و... در آدرس سایت نباشد. یک آدرس مناسب شامل اسم فعالیت و کسب‌وکار شما و یک یا دو کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت شما می‌شود.

عنوان‌بندی و توضیح برای هر صفحه

می‌دانستید که می‌توانید برای هر صفحه از وب‌سایت عنوان جداگانه و توضیح مخصوص داشته باشید.این توضیحات کمک می‌کند که با استفاده از کلمات کلیدی به توصیف فعالیت و موضوع وب‌سایت خود بپردازید. عنوان و توضیح صفحه در میان نخستین عناصری هستند که گوگل برای تعیین جایگاه وب‌سایت شما آن را در نظر می‌گیرد. از سوی دیگر زمانی که وب‌سایت در جایگاه سرچ قرار گرفت همین عنوان و توضیح صفحه است که می‌تواند کاربران را به خود جلب کرده تا به بازدید سایت شما بیایند.

استفاده از متن لینک (انکر تکست)

در هنگام تولید محتوای وب‌سایت خوب است که استفاده از متن لینک در داخل وب‌سایت در نظر گرفته شود. متن لینک به متن‌هایی می‌گویند که کاربر با کلیک بر روی آن مستقیماً بر روی یک صفحه مربوط و دیگر هدایت می‌شود. این صفحه دوم می‌تواند در داخل خود وب‌سایت و یا هر سایت دیگری باشد.

متن لینک به کاربران کمک می‌کند تا مسیریابی درستی در وب‌سایت شما داشته باشند و هر آنچه به دنبالش هستند را بیابند. بهتر است متن شامل کلمات کلیدی و عباراتی که به موضوع وب‌سایت مربوط است نیز شود.

متن لینک یک راه مناسب برای بهبود سئو سایت است البته این نکته را باید در نظر داشت که استفاده بیش از اندازه از آن نه تنها کمکی به خواننده نمی‌کند بلکه می‌تواند یک نکته منفی برای گوگل نیز محسوب شود.

ساختاربندی مناسب وب‌سایت با عنوان‌بندی درست

هر صفحه در وب‌سایت باید عنوان داشته باشد. زمانی که موتورهای جست‌وجو وب‌سایت را بررسی و رصد می‌کنند، از این طریق محتوای صفحه را بهتر درک می‌کنند. هر صفحه تنها باید یک عنوان اولیه و اصلی داشته باشد که انتخاب آن بایست با هوشمندی صورت گیرد. در ادامه و پس از عنوان اصلی سرنویس های دوم و سوم و... می‌تواند قرار گیرد. هرچقدر ساختاربندی متن واضح‌تر باشد، موتورهای جست‌وجو محتوای صفحه را آسان‌تر پیدا می‌کنند.

کلید واژه ها: سئو سایت SEO طراحی سایت بهینه سازی سایت موتورهای جستجو


( ۴ )

نظر شما :