این نکات را برای سئوی سایت در نظر داشته باشید

این نکات را برای سئوی سایت در نظر داشته باشید

۰۵ تیر ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۵ کد خبر: ۳۲ وبلاگ
تعداد بازدید:۱۸۷۸۱
پس از طراحی و ساخت سایت، این نکات ساده به دیده شدن سایت در موتورهای جست و جو کمک میکند.

بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو یا همان سئو به معنی افزایش شانس وب‌سایت شما برای یافته شدن در گوگل است. این مسئله اهمیت زیادی دارد چرا که موجب می‌شود کاربران، شما را از طریق جست‌وجو به‌راحتی پیدا کنند و درنهایت به مشتری شما تبدیل شوند؛ به عبارت دیگر بازدیدکننده بیشتر مساوی است با پول بیشتر.

این نکته را باید در نظر داشت که برای مشاهده نتایج سئو باید کمی صبر کنید و با گذر زمان نتیجه مطلوب خود را بگیرید. با این حال می‌توانید با اقداماتی ساده وضعیت وب‌سایت خود را در موتورهای جست‌وجو بهبود ببخشید. گفتنی است این اقدامات توسط افراد و وب‌سایت‌های موفق به کار گرفته‌شده و اغلب به نتیجه مطلوب خود رسیده‌اند.

 

چند نکته ساده برای بهبود جایگاه وب سایت در موتور جست و جو

محتوای خوب و کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی عباراتی هستند که کاربران در هنگام جست‌وجوی یک محتوا یا موضوع از آن استفاده می‌کنند. به طور معمول این عبارت از دو تا پنج کلمه تشکیل می‌شود. زمانی که کلمات کلیدی را به محتوا اضافه می‌کنید شانس بیشتری برای حضور در نتایج جست‌وجو به دست خواهید آورد. علاوه بر آن گوگل صفحات شامل کلمات کلیدی را به شکل مرتبط با هم شناسایی می‌کند. به همین دلیل افزودن کلمات کلیدی به محتوا تأثیر زیادی در پیدا شدن صفحه شما دارد.

 

نخستین گام برای ایجاد کلمات کلیدی این است که خود را جای مخاطبتان قرار دهید، در این حالت چه کلماتی را جست‌وجو می‌کردید تا به محتوا و یا خدمات شما برسید؟ پس‌ازاینکه به فهرستی از کلمات کلیدی مد نظر خود رسیدید حالا باید تصمیم بگیرید که آن‌ها را در کدام یک از بخش‌های صفحات وب قرار دهید. مهم‌ترین این بخش‌ها عبارت است از:

  • متادیتا سئو ( SEO metadata) : این بخش شامل عنوان و توضیح سئو می‌شود. یکی از مهم‌ترین نقاطی که استفاده کلمه کلیدی در آن می‌تواند وب‌سایت را در نتایج اولیه موتورهای جست‌وجو قرار دهد و گوگل اطلاعات مربوط به وب‌سایت شما را از این طریق پیدا می‌کند. در ابزار طراحی و ساخت سایت epage، کاربر میتواند با ورود به بخش مدیریت وب سایت و سپس درج خبر جدید، در قسمت عنوان و خلاصه با استفاده از کلمات کلیدی خود، سئو سایت را تقویت بخشد.
  • آدرس سایت: انتخاب دامین مناسب سایت یک گام کلیدی و مهم است. برای وب‌سایت‌هایی نظیر وبلاگ شخصی و یا فروش محصولات، به کارگیری کلمات کلیدی در دامین می‌تواند ایده مناسبی باشد تا کاربران را به خود جلب کند.
  • صفحه نخست: کلمات کلیدی خود را ۳ یا ۴ مرتبه در متون صفحه نخست وب‌سایت به کار ببندید.
  • مطالب وبلاگ: اگر وب‌سایت شما بخش وبلاگ دارد، از کلمات کلیدی خود در مطالب وبلاگ زیاد استفاده کنید بدین ترتیب شانس بیشتری برای بهبود جایگاه وب‌سایت در فهرست نتایج گوگل دارید.

 

افزودن توضیح و متن به تصاویر

توضیح متنی برای تصویر می‌تواند به موتور جست‌وجو کمک کند تا دریابد که تصویر شما درباره چه موضوعی است. حتی اگر کلمات کلیدی مرتبط با تصویر بود نیز می‌توانید در توضیح یا عنوان تصویر از آن استفاده کنید. بدین ترتیب تصویر در بخش تصاویر گوگل نمایش داده می‌شود و می‌توانید کاربران بیشتری را به وب‌سایت خود جذب کنید.

روش‌های ساده برای بهبود سئو سایت

کلید واژه ها: سئو سایت راهکار سئو طراحی وب سایت SEO


( ۱۰ )

نظر شما :