۸ راه مؤثر برای توسعه وب‌سایت

۱۸ تیر ۱۳۹۷ | ۰۱:۲۱ کد خبر: ۳۴ وبلاگ
تعداد بازدید:۱۹۱۸۸
شناسایی و معرفی وب سایت در کانال های مختلف یکی از مهم ترین راه های جذب مخاطب به سایت است.

پس از اینکه کار طراحی و ساخت وب‌سایت به اتمام رسید، نیاز به گسترش و معرفی آن دارید و اگر نتوانید بازدیدکننده لازم برای وب‌سایت را جذب کنید، موفق نخواهید بود. نکته مهم این است که این توزیع و گسترش وب‌سایت نباید برای شما هزینه بالایی داشته باشد. در اینجا چند راه مفید و کم‌هزینه برای این کار به شما معرفی می‌کنیم:

۱. بهبود سئو سایت

سئو یا همان بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو یکی از راه های بهبود جایگاه وب سایت در موتور جست و جوی گوگل است. این روش‌ها رایگان هستند و همه می‌توانند از آن بهره بگیرند و کاملاً به محتوایی که در وب‌سایت منتشر می‌کنید و تعداد لینکی که بر روی وب‌سایت خود می‌گیرید بستگی دارد. استفاده از کلمات کلیدی در محتوا و عنوان متن، یکی از چندین راه بهبود سئو سایت است. سئو نیاز به تلاش و زمان دارد اما در آخر نتیجه آن را قطعاً خواهید دید.

 

۲. استفاده از مزایای بازاریابی ایمیل

در همه مطالب مربوط به جذب مخاطب و بادید کننده به سایت، استفاده از بازاریابی ایمیل مشاهده شده چراکه تأثیر آن بارها و بارها ثابت شده است. بنا بر آمارهای جهانی به ازای هر یک دلاری که صرف بازاریابی ایمیلی می‌کنید، ۳۸ دلار برای شما سود خواهد داشت. تمام افراد می‌توانند خبرنامه ایمیلی ارسال کنند اما اینکه ایمیل‌های مؤثر ارسال شود و به نیاز مخاطبین به‌درستی پاسخ داده شود یک هنر است. با ارسال ایمیل‌های جذاب با طراحی زیبا می‌توانید مخاطبین را به خود وابسته کنید.

 

۳. راه‌اندازی بلاگ

راه‌اندازی بخش وبلاگ در سایت و استفاده از کلمات کلیدی در محتوای آن می‌تواند منجر به بهبود جایگاه سایت در رده‌بندی موتور جست‌وجو شود و شما را به متخصص حوزه‌تان تبدیل کند و در نهایت تعامل با مخاطبین را به همراه خواهد داشت. در نظر داشته باشید که وبلاگ باید ساده و معمولی باشد و تا بدین ترتیب همه مخاطبین و کاربران از آماتور تا کارشناس را به خود جلب کند.

 

۴. از نویسندگان مهمان استفاده کنید

علاوه بر راه‌اندازی بخش وبلاگ، می‌توانید از نویسندگان مهمان نیز کمک بگیرید. این روش می‌تواند شما را به شبکه‌ای از کارشناسان حوزه فعالیتتان مرتبط کند و منجر به بهبود کیفیت کار می‌شود. این کار افزایش بازدید سایت، اشتراک‌گذاری مطلب در شبکه‌های اجتماعی و شناخته شدن شما را به دنبال خواهد داشت.

 

۵. استفاده از قدرت شبکه‌های اجتماعی

شرکت‌ها می‌توانند از ابزار قدرتمند شبکه‌های اجتماعی در جهت توسعه برند خود استفاده کنند. تعامل مستمر با مخاطب نیز موجب گسترش محتواهای تولید شده شما می‌شود. بهتر است تا لینک حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی خود را در وب‌سایت قرار دهید تا بدین ترتیب مخاطبین به‌سرعت به شما دسترسی پیدا کنند.

 

۶. قرار دادن وب‌سایت در فهرست وب یا همان وب دیرکتوری

اگرچه بسیاری از مردم از گوگل برای جست‌وجوی مورد نظر خود استفاده می‌کنند اما قرار دادن وب‌سایت در دیرکتوری های آنلاین نیز ایده مناسبی است و بازدیدکنندگان بیشتری می‌توانند سایت شما را پیدا کنند. بسته به نوع فعالیتی که می‌کنید، فهرست مخصوصی برای آن وجود دارد.

 

۷. انتشار در فروم ها

فروم ها یکی دیگر از محل‌هایی هستند که می‌توانند وب‌سایت شما را به گروه‌های مختلف معرفی کنند. ورود به گروه‌ها و مباحثی که با مطالب و محتوای وب‌سایت شما مرتبط است می‌تواند شما را به سمت مخاطبین مد نظر خود هدایت کند.

 

۸. بر کیفیت تمرکز کنید

زمانی که به دنبال تولید محتوا برای تبلیغ وب‌سایت خود هستید، تمرکز خود را بر روی کیفیت کار بگذارید؛ و این مورد را شاید بتوان مهم‌ترین نکته از مواردی که در بالا ذکر شد دانست. اولویت کیفیت بر کمیت بهترین کاری است که می‌تواند برای تضمین موفقیت کسب‌وکار و وب‌سایت خود انجام دهید.

 

کلید واژه ها: طراحی سایت ساخت سایت گسترش وب سایت سئو SEO سئو سایت وبلاگ


( ۱۰ )

نظر شما :