هفت ترفند سئو برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت

هفت ترفند سئو برای بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت

۲۴ آذر ۱۳۹۷ | ۰۹:۱۱ کد خبر: ۳۹ وبلاگ
تعداد بازدید:۲۳۹۹۷
با رعایت این چند نکته ساده، می‌توانید جایگاه وب‌سایت خود را در نتایج موتورهای جست‌وجو بهبود ببخشید.

یک ابزار طراحی و ساخت وب‌سایت باید همه کار را برای مدیران آسان کند؛ اما چه ترفندها و ابزارهایی لازم است تا سایت به هدف اصلی خود برسد و به‌راحتی در موتورهای جست‌وجو پیدا شود و بدین ترتیب بازدیدکنندگان بیشتری به سراغ وب‌سایت بیایند.
بحث سئو یک مبحث و موضوع پیچیده است اما کسانی که به دنبال ساخت وب‌سایت هستند، معمولاً با اصول کلی و اولیه آن آشنا هستند. این چند نکته به بهبود جایگاه وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو کمک می‌کند، بدون اینکه هزینه و یا سختی زیادی برای مدیر وب‌سایت داشته باشد.


۱. انتخاب دامین مناسب


اگر هنوز دامین مناسب برای وب‌سایت خود انتخاب نکرده‌اید، فرصت را از دست ندهید. ابزار طراحی سایت epage به شما کمک می‌کند تا یک دامین امن و مطئمن برای خود پیدا کنید. این اقدام نه تنها برای سئو سایت مفید است، بلکه منجر می‌شود تا وب‌سایت حرفه‌ای‌تر دیده شود. در هنگام انتخاب دامین باید سه نکته را در نظر بگیرید. نخست اینکه تا جایی که ممکن است دامین کوتاه باشد تا کاربران اینترنت بتوانند به‌راحتی وب‌سایت را مشاهده کنند. دوم اینکه بهتر است نام کسب‌وکارتان در دامین وجود داشته باشد تا بازدیدکنندگان به‌راحتی دریابند که شما چه کاری انجام می‌دهید و نکته آخر اینکه اگر ممکن بود، از کلمات کلیدی خود در دامین استفاده کنید. این کار به نشان دادن وب‌سایت در نتایج جست‌وجو کمک می‌کند.


۲. انتخاب عناوین و توصیفات منحصربه‌فرد


برای اینکه وضعیت وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو بهبود یابد، برای هر یک از بخش‌ها و صفحات وب‌سایت، عنوان مناسب انتخاب کنید، بدین ترتیب مخاطب درمیابد که مطالب بخش‌های مختلف وب‌سایت تکراری نیست. انتخاب عناوین جذاب برای کاربران اینترنت می‌تواند به موفقیت وب‌سایت کمک کند، هرچقدر تعداد کلیک مطالب بیشتر شود، رتبه وب‌سایت در نتایج موتور جست‌وجو بهتر خواهد شد.


۳. مناسب‌سازی برای موبایل


دنیا هر روز بیشتر و بیشتر به تلفن‌های هوشمند وابسته می‌شود. ۵۰ درصد از جست‌وجوها از طریق تلفن همراه صورت می‌گیرد و این تعداد رو به افزایش است. از آنجایی که نمی‌توان این روند را متوقف ساخت، بهترین کار این است که برای این تغییر روند آماده شد و طراحی وب‌سایت را مناسب با تلفن همراه انجام داد. در این نوع طراحی اغلب صفحات وب‌سایت زودتر و سریع‌تر بارگذاری می‌شوند.

 

۴. ساختاربندی سایت


یک ساختاربندی دقیق و مناسب برای وب‌سایت، برای سئو سایت ضروری است چراکه این اقدام برای کارکرد موتورهای جست‌وجو حیاتی است. این کار به افزایش و بهبود عواملی همچون تعداد صفحات بازدید شده و زمانی که در وب‌سایت سپری شده نیز کمک می‌کند. این عوامل برای موتورهای جست‌وجو که سایت‌ها را رده‌بندی می‌کنند، اهمیت دارد. انتخاب قالب مناسب به ایجاد یک ساختاربندی مناسب کمک می‌کند. قالبی که منوی مناسب و کاربردی داشته باشد تا کاربر بتواند مسیریابی خوبی در وب‌سایت داشته باشد. باید تمام بخش‌های وب‌سایت را در منو به شکل مشخص قرار داد تا محتوای مناسب به‌راحتی یافته شود.

 

۵. درج توصیف برای تصویر


وب‌سایت بدون تصویر مثل موسیقی بدون آواز است. ابزارهای چندرسانه‌ای همچون تصاویر، موجب جذب مخاطب می‌شوند؛ اما موتورهای جست‌وجو نظیر گوگل نمی‌توانند تصاویر را همان‌گونه که ما مشاهده می‌کنیم، ببینند، به همین دلیل باید متن توضیحی را به تصویر اضافه کنید تا آن‌ها دریابند، تصاویر چه هستند. افزودن توضیحات کوتاه به تصاویر، می‌تواند به یافته شدن تصویر در موتور جست‌وجو کمک کند و بدین ترتیب ترافیک بیشتری به سمت وب‌سایت روانه می‌شود.

 

۶. نگارش محتوای ارزشمند


اگر بنا باشد تنها یک توصیه برای موفقیت آینده وب‌سایت بکنیم، آن محتوای مناسب است. محتوا یکی از مهم‌ترین عناصر رده‌بندی برای وب‌سایت است، البته هر نوع محتوایی این خاصیت را ندارد و رعایت سه شرط برای آن ضروری است: باید یگانه و منحصربه‌فرد باشد (کپی نشده باشد)، به‌روز باشد و متناوب به‌روزرسانی شود و سوم اینکه ارزشمند باشد (خوانندگان آن را تنها در وب‌سایت شما پیدا کنند).

 

۷. تلاش را ادامه دهید

‌‌‌
سئو به تلاش‌های مستمر وابسته است. این بدین معنی است که هر روز صفحه خانگی خود را مجدداً طراحی کنید بلکه باید دریابید چه چیز برای تولید محتوای مناسب ضروری است و معیارهای وب‌سایت را به‌طور متناوب ارزیابی کنید (زمان صفحات، تعداد بازدیدکنندگان، کشورهایی که بازدیدکنندگان مراجعه می‌کنند و...). برای این کار استفاده از ابزار گوگل آنالتیک بسیار کمک رسان خواهد بود.


 

کلید واژه ها: ترفند سئو طراحی و ساخت سایت تولید محتوا


( ۱۵ )

نظر شما :

shayan ۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۹:۳۷
عاااالی
hamid ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۷:۳۹
با سلام خدمت عزیزان محترم سایت ممنون از سلیقع ووتوضیحات مفید وارزشمند شما.متشکرم