چطور با بودجه محدود کسبوکار جدید راه بیندازیم؟
شروع یک کسبوکار تازه، کار شجاعانهای است که میتواند موفقیتهای بزرگی در پی داشته باشد. یکی از مهمترین عواملی که میتواند به عنوان بازدارنده برای شروع یک کسبوکار تازه محسوب شود، بودجه محدود است؛ اما این متن راهکارهایی را پیش پای افراد میگذارد که نشان میدهد کمبود بودجه هیچگاه نباید عامل بازدارنده برای یک فعالیت نو باشد.
- ساخت وبسایت
زمانی که تصمیمتان برای شروع یک کسبوکار جدی شد، نیاز به ساخت وبسایت دارید. استفاده از یک سایت ساز آسان و مناسب کار را برایتان بسیار سهل و ساده میکند. انتخاب قالب مناسب، تصاویر مرتبط و محتوای خوب چند قدمی است که باید برای ساخت وبسایت بردارید.
- انتخاب محتوای مناسب
بهترین راه برای معرفی کسبوکار، نوشتن یک محتوای مناسب برای صفحه وبسایت است. امروزه وبسایتها نقش ویترین فروشگاهها را برای هر نوع فعالیت تجاری ایفا میکنند و بنابراین باید نهایت استفاده را از آنها برای جذب بازدیدکننده کرد.
قدم بعدی برای توسعه محتوای سایت استفاده از شبکههای اجتماعی است تا مخاطبین بیشتری به سمت شما بیایند. هرچقدر محتوای بهتر و غنیتری در سایت استفاده شود، به مخاطبان این حس القا میشود که تخصص شما در حرفهتان کامل و دقیق است.
- تبلیغات آنلاین کسبوکار
با استفاده از پلت فورم های تبلیغات فضای مجازی میتوان به سادگی بخش بزرگی از مخاطبین هدف خود را جلب وبسایت کنید. گوگل ادوردز یکی از این پلت فورم هاست که میتوانید با استفاده از آن بازدیدکنندگان بیشتری را به وبسایت خود دعوت کنید. البته گفتنی است که اگر در مراحل اولیه شروع کار هستید، استفاده از شبکههای مجازی میتواند کمک بسیاری در شناسایی برند و نامتان بکند.
- تا جایی که میتوانید صرفهجویی مالی کنید
برای اینکه به اهداف خود برسید لازم است که هزینهها را تا جایی ممکن کاهش دهید. روشهای هزینهبر تبلیغات محیطی یکی از این هزینههاست که میتوانید فعلاً از آن صرفنظر کنید.
- دورکاری
کار از راه دور و در منزل یکی از راههایی است که به صرفهجویی هزینه کمک بسیار میکند. بهمحض اینکه کسبوکارتان رونق گرفت میتوانید به فکر پیدا کردن یک دفتر کار مناسب باشید.
- استفاده بهینه از همه چیز
از همه ابزارهای اطراف خود باید بهترین استفاده را ببرید. یکی از آنها گوگل آنلتیک است. با استفاده از گوگل آنلتیک میتوان رفتار بازدیدکنندگان به وبسایت را درک کرد و متناسب با آن تغییرات لازم را در وبسایت اعمال نمود. مشتریان بهنوعی راهنمای رفتاری شما هستند. ایجاد یکراه ارتباطی با آنها نیز نکته مهمی است که باید آن را در نظر بگیرید. سئو سایت نکته دیگری است که باید بدان توجه داشته باشید. راهکارهایی که برای بهبود سئو وجود دارد را به کار بندید تا وضعیت وبسایت شما در موتورهای جستوجو مطلوب شود.
- ارتباط با مشتریان
یکی از اصول موفقیت فهم و درک مشتریان است و برای این کار باید با آنها ارتباط برقرار کرد. خوشبختانه امروزه روشهای متعددی برای این ارتباط وجود دارد. یکی از این روشها استفاده از شبکههای اجتماعی است که از این طریق مشتریان را نسبت به مطالب وبسایت همواره بهروز نگه خواهید داشت. بازاریابی ایمیلی نیز روش دیگری است که میتوان مشتریان را از آخرین رویدادها باخبر کرد.
نظر شما :