چند گام ضروری پیش از راه اندازی وب‌سایت

چند گام ضروری پیش از راه اندازی وب‌سایت

۰۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۵:۲۶ کد خبر: ۲۴ وبلاگ
تعداد بازدید:۱۳۳۳۶
رعایت نکات زیر پیش از راه اندازی وب سایت، از مشکلات احتمالی آینده جلوگیری میکند.

ساخت و راه‌اندازی وب‌سایت شاید شبیه به هم باشند، اما یکی نیستند. حتی بعد از اینکه سایت ساز و ابزار طراحی و ساخت سایت مناسب خود پیدا کردید و طراحی مناسب خود را یافتید و محتوای خود را نوشتید، هنوز اقداماتی باقی مانده است تا سایت تکمیل شود که اگر آنها را نادیده بگیرید، ممکن است در آینده به مشکل برخورد کنید.

برای جلوگیری از پیش آمدن مشکلات در وب‌سایت ما راه‌حل‌هایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

 

طراحی

  • رنگ مناسب را بیابید

در هنگام انتخاب قالب مناسب، رنگی را انتخاب کنید که با لوگوی شما تناسب داشته باشد. رنگ تأثیر زیادی بر حس مخاطب دارد بنابراین دقت و سلیقه زیادی برای انتخاب آن خرج کنید.

  • انتخاب فونت و قلم مناسب

خواندن متونی که در سایت منتشر می‌کنید باید آسان باشد بنابراین انتخاب قلم مناسب، اهمیت دارد و باید با نوع و جنس برند شما همخوانی داشته باشد.

  • توجه به عناصر برند

توجه به موارد و عناصر مربوط به برند اهمیت زیادی دارد. یکی از دو قسمت اصلی سایت که به این بخش مربوط است، هدر سایت است که لوگو و همچنین حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی را در آن قرار می‌دهید. قسمت بعد، فوتر وب‌سایت است که معمولاً مشخصات کسب‌وکار خود قبیل تلفن، آدرس و اطلاعات تماس در آن درج می‌شود. می‌توانید فوتر را ساده طراحی کنید اما باید اطلاعات مورد نیاز بازدیدکننده را در آن قرار دهید.

  • لینک به حساب کاربری شبکه‌های اجتماعی

ارتباط حداکثری با مخاطبین ضرورت زیادی دارد پس باید حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی خود را در وب‌سایت قرار دهید و آن‌ها را به‌روز نگه دارید.

 

محتوا

  • اصلاح و بازبینی تمام متون

وقت زیادی را برای بازخوانی محتوای خود صرف کنید. این کار را با بازبینی تمام متونی که وب سایت افزوده‌اید آغاز کنید. تمام محتوای منتشرشده در صفحات را بررسی کنید. این قسمت یکی از ساده‌ترین و مهم‌ترین اقدامات راه‌اندازی وب‌سایت است.

  • فرم‌های موجود در سایت را تست کنید

فرم‌هایی نظیر تماس، اشتراک و... که در وب‌سایت هستند را پر کنید تا مطمئن شوید که درست کار می‌کنند. ایمیل شما برای پاسخ به کسانی که فرم را پر می‌کنند باید حتماً فعال باشد.

  • اصلاح و بازبینی تصاویر

سایز و اندازه تصویر اهمیت خیلی زیادی دارد. این اطمینان را حاصل کنید که تصاویر وب‌سایت فرمت، سایز و کیفیت مناسبی دارد. استفاده از گالری تصاویر نیز یکی از خدماتی است که ابزارهای طراحی سایت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

 

Epage و کارکردهای یک ابزار طراحی سایت

سئو

  • لینک خود را چک کنید

قرار دادن لینک در مطالب وب‌سایت می‌تواند مخاطب را به سمت مطالب مرتبط هدایت کند و بنابراین استفاده درست از این لینک‌ها به صفحات داخلی وب‌سایت، وبلاگ و سایر منوها می‌تواند برای سئو سایت تأثیرگذار باشد.

  • استفاده از کلمات کلیدی

بازبینی متون برای استفاده از کلمات کلیدی که در سئو مهم است مرحله بعدی است. ممکن است نیاز داشته باشید تا محتوای جدیدی را با توجه به کلمات کلیدی خود تولید کنید. این کار برای سئوی سایت اهمیت زیادی دارد

  • انتخاب نام دامین

از آنجایی که وب‌سایت شما در فهرست موتورهای جست و جو قرار می‌گیرد بنابراین باید یک نام مناسب برای دامین خود انتخاب کنید مثلاً استفاده از نام تجاری در دامین می‌تواند گزینه مناسبی باشد. به طور کلی نام باید ساده باشد تا در ذهن مخاطب قرار گیرد.

 

موبایل

  • مناسب‌سازی برای موبایل

با افزایش تعداد کاربرانی که از طریق موبایل به اینترنت دسترسی پیدا می‌کنند؛ بهینه سازی وب‌سایت برای گوشی موبایل یک گام ضروری است. طراحی ریسپانسیو سایت باید به‌گونه‌ای باشد که وب‌سایت در گوشی موبایل به‌راحتی قابل‌مشاهده باشد.

 

کلید واژه ها: طراحی سایت طراحی سایت فارسی راه اندازی سایت سئو سایت SEO موتورهای جستجو


( ۱۱ )

نظر شما :

Mohammadi ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۰۰:۳۳
من میخواهم در این سایت کار کنم باید چیکارا باید بیکنم
پاسخ مدیر سایت ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۲

در کمتر از ۳ دقیقه و به راحتی وب سایت خود را از این لینک بسازید:

http://epage.ir/fa/register

برای مشاهده راهنمای نحوه مدیریت اطلاعات سایت هم اینجا را کلید کنید